Koop alleen effectieve afbeeldingen voor nieuwsbrieven!

Campagnes voor elektronische nieuwsbrieven zijn een belangrijk onderdeel van de digitale marketingcampagnes. Het is een goedkoop medium om de naamsbekendheid en de klantbetrokkenheid op peil te houden, abonnees in kopers om te zetten en uw merk- of e-commerceproject verder te promoten.

Zoals iedere marketeer zal aangeven, is een nieuwsbrief een kunst op zich en elk aspect moet zorgvuldig overwogen worden om het doel te bereiken: vanaf het openen van de e-mail in de mailbox, tot het lezen ervan, en het aanklikken van de bijbehorende actie.

Afbeeldingen voor nieuwsbrieven van o.a. Shutterstock, 123RF, iStock, Adobe Stock en Stockphotos.com zorgen er niet voor dat ontvangers de mailings openen, omdat ze tot de content behoren, maar ze spelen wel een significante rol in de rest van uw boodschap!

U wilt nu meteen een foto of illustratie gaan zoeken? Schrijf in de zoekbalk hieronder uw zoekterm en klik op de blauwe knop voor de beste afbeeldingen voor uw nieuwsbrief.



Download nu onbeperkt beelden bij Stockphotos.com + een geweldige bonus van 20 gratis video's en AI-bewerkingen!

In dit artikelen zullen we u de meest succesvolle afbeeldingen voor nieuwsbrieven laten zien.


Vind prachtige afbeeldingen voor nieuwsbrieven

Marketing per e-mail draait om strategie en planning, omdat de ontvanger met de inhoud van uw nieuwsbrief moet worden overtuigd. Het plannen van een e-mailcampagne kan dus tijdrovend zijn en daarom is het prettig als er geen extra moeite hoeft te worden gedaan om de beste afbeeldingen voor nieuwsbrieven te vinden.

Stockfotografie is een uitstekende aanvulling en ondersteuning bij de vormgeving van uw nieuwsbrief of artikel. Met één bezoekje aan een website kunt u in luttele seconden duizenden en zelfs miljoenen professionele, hoge resolutie stockfoto's en illustraties vinden en deze downloaden en gebruiken. Sterker nog, de rechtenvrije licentie die u met deze foto's krijgt, kan commercieel worden gebruikt, is permanent en onbeperkt, wat impliceert dat u één keer een minimale vergoeding betaalt voor de afbeelding, en dat u deze opnieuw kunt gebruiken in uw marketingcampagne zo vaak als u wilt. U kunt daarvoor dezelfde foto's gebruiken als afbeeldingen voor nieuwsbrieven, uw sociale mediaberichten, uw landingspagina, LinkedIn profiel, enzovoort!

U kunt in de verleiding komen om gratis afbeeldingen voor nieuwsbrieven te verkrijgen, maar dat kan meer problemen opleveren dan u denkt! De gratis beelden van het internet vormen een groot juridisch risico als u ze voor marketingdoeleinden gebruikt, hoewel het gebruik van sites als Pexels of Pixabay veiliger is. Maar betaalde rechtenvrije foto's zijn absoluut veilig en zullen u niet veel geld kosten. Meer informatie over rechtenvrije licentievoorwaarden!

Neem snel een kijkje bij de beste stockfoto websites om hoge kwaliteit afbeeldingen voor nieuwsbrieven te krijgen tegen goedkope prijzen:

Shutterstock – De grootste collectie stockfoto's

Shutterstock logo

De reus in de stockfotografie met meer dan 530 miljoen afbeeldingen. Een fantastische collectie met een zeer commercieel karakter en aantrekkelijke prijzen en voorwaarden. Alle informatie vindt u in het Shutterstock testrapport. Krijg 15% of 25% korting met de Shutterstock couponcode.

Shutterstock editor

iStock – Exclusieve stockfoto's

www.istockphoto.com/nl homepage

Een stijlvolle collectie stockfoto's, opgesplitst in budgetfoto's en exclusieve high-end foto's, zowel voordelig als rechtenvrij. Een compleet overzicht vindt u in het iStock testrapport. Ontvang 15% of zelfs 25% korting met de iStock actiecode.

Adobe Stock – Geweldige foto's voor liefhebbers van Adobe

stock.adobe.com/nl homepage

De eigen stockfotoservice van Adobe, zowel via Creative Cloud als zelfstandig. Uitstekende fotokwaliteit en abonnementsplannen voor alle behoeften. Lees meer in het uitgebreide Adobe Stock testrapport. Profiteer van het Adobe Stock gratis proefabonnement voordat u een aankoop doet.

123RF – Mooie foto's met flexibele prijzen

nl.123rf.com homepage

Een toonaangevend adres voor professioneel beeldmateriaal en flexibele prijsmogelijkheden voor iedereen. Meer informatie vindt u in het 123RF testrapport. Ontvang tot 20% korting op uw foto's met de 123RF kortingscode.

Stockphotos.com – Goedkope foto's van topkwaliteit

Stockphotos.com logo

De goedkoopste beeldbank voor het midden- en kleinbedrijf. Prachtige stockfoto's, lage prijzen en flexibele plannen. Lees alles wat u wilt weten in het Stockphotos.com testrapport en download 2000 afbeeldingen voor € 99,90 per jaar met de Club Unlimited van Stockphotos.com.

Photocase – Authentieke en ludieke foto's

www.photocase.com/ homepage

Vanuit Berlijn beheert het een rijke collectie authentieke, out-of-the-box stockfoto's. Ontdek alles in het Photocase testrapport en ontvang met de Photocase couponcode 5 gratis credits + 10% korting.

Dreamstime – Stockfoto's voor iedereen

nl.dreamstime.com homepage

Een beeldbank met een goede reputatie die miljoenen mooie foto's biedt, zowel on demand als via een abonnement. Ontdek alles wat u over deze site wilt weten in het Dreamstime testrapport.

Zeg het met foto's!

Foto's in e-mails zijn niet alleen noodzakelijk omdat ze er mooi uitzien en opvallen, maar ook omdat ze uiterst effectief zijn om uw abonnees duidelijk te maken wat u met uw brief bedoelt en hun gedrag aan te passen (d.w.z. doorklikken en converteren).

Foto's en illustraties zeggen meer dan duizend woorden, en u kunt ze gebruiken voor diverse marketingdoeleinden, zoals bijv.:

  • Presenteer uw product of dienst: Door middel van beelden kunt u de mensen vertellen hoe fantastisch uw nieuwe product of dienst is.
  • Betrek de lezers: Eentonige stukken tekst zijn niet echt uitnodigend, hoe sterk de tekst ook is. Foto's zorgen ervoor dat het er allemaal interessanter uitziet en klinkt. Maar bekijk uw doelgroep zorgvuldig! De afbeeldingen voor millennials hebben een heel specifiek karakter en verschillen van het soort foto's dat bijvoorbeeld babyboomers aanspreekt.
  • Ondersteuning van een bericht: Op dezelfde manier kan een zeer krachtige boodschap in een smaakloze blanco e-mail zijn doel missen. De ondersteuning met afbeeldingen kan het bericht op de voorgrond plaatsen.
  • Versterk uw merkimago en persoonlijkheid: Een afbeelding heeft grote invloed op de stemming, door de juiste foto's te kiezen kunt u de toon van uw merk veel beter weergeven dan welk trefwoord dan ook.

En dit is alleen nog maar het begin!

Wat duidelijk is, is dat het gebruik van afbeeldingen voor nieuwsbrieven een beproefde strategie is om de doelstellingen van uw campagne te realiseren. Lees meer over wat de beste afbeeldingen voor marketing zijn!

Kies complete en actuele beelden voor nieuwsbrieven

Om de e-mailbeelden effectief te tonen als we hebben beschreven, moet u ze zorgvuldig selecteren. Onthoud daarbij dat ze voor een doel bestemd zijn en niet alleen om mooi te zijn en als decoratie voor een wit of leeg vlak.

afbeeldingen voor nieuwsbrieven frisse rode sap met ijs
Copyright 2020 JAY MID / Photocase, alle rechten zijn voorbehouden.

Het beste advies voor het kiezen van geweldige afbeeldingen voor uw nieuwsbrief is om heel dicht bij het onderwerp te blijven. Stel dat uw email gaat over een nieuwe tropische cocktailmix; een foto van een daiquiri glas tegen een zonsondergang of een relaxerende jonge vrouw op haar ligstoel met een fruitige cocktail in haar hand sluit naadloos aan, een foto van een charmante barman die met een cocktailmixer werkt zou ook kunnen werken, maar foto's van een aantal dansende mensen in een club, of van een drukke coole pub in het centrum van de stad zijn minder suggestief.

Het gebruik van foto's van mensen is eveneens belangrijk, zeker als ze bepaalde emoties overbrengen. Kijkers reageren aantoonbaar beter op foto's waarop mensen te zien zijn dan op foto's zonder mensen. Een afbeelding van een glas wijn of een cocktail tegen een zonsondergang zou technisch gezien on-topic zijn en zou goed kunnen werken als een productfoto, maar als het erom gaat de ontvanger van uw e-mail tot betalende klant te maken, kunt u beter een foto gebruiken van een vrouw die in haar achtertuin een glas fris drinkt.

Vrouw met glas met koel sap op ligbed
Copyright 2020 multimediadozentin / Photocase, alle rechten voorbehouden.

U moet ook goed nadenken over uw doelgroep. De bovenstaande afbeelding is perfect om babyboomers te bereiken, maar is bijvoorbeeld niet geschikt voor millennials.

Vervolgens moet u over het kleurgebruik nadenken. Volgens de kleurenpsychologie roept elke kleur verschillende emoties en concepten op. Kies kleurencombinaties die de juiste reacties bij kijkers oproepen om uw beeldmateriaal meer resultaat te laten opleveren. Rood roept bijvoorbeeld opwinding en actie op, stimuleert de eetlust en werkt prikkelend in het algemeen. Een rood cocktaildrankje is in dit geval een goede keuze.

Shutterstock predict

En vervolgens is het een kwestie van stijl. De beste stockfoto's van van nu lijken helemaal niet op stockfoto's. Er zijn miljoenen authentiek uitziende, meer artistieke en intieme beelden met licentie verkrijgbaar die uw doelgroep veel beter zullen aanspreken dan elke gedateerde, overmatig geproduceerde perfecte fotoshoot. Laatste tip: focus op diversiteit en inclusie, het is DE visuele trend van dit moment.

Jong stel met zonnebril en cocktail
Copyright 2020 Addictive Stock / Photocase, alle rechten zijn voorbehouden.

Ontwerp met het oog op mobiele en e-mail ontvangers

We hebben het gehad over het beste fotomateriaal voor nieuwsbrieven, laten we nu ingaan op de ultieme manieren om ze te gebruiken voor een succesvolle e-mailcampagne.

In de eerste plaats moet u uw hele ontwerp mobielvriendelijk maken. Veel mensen lezen de dingen die ze op hun e-mailadres ontvangen op hun smartphone of tablet. Plus, wat er op een mobiel scherm goed leesbaar uitziet, zal er op een desktop scherm meestal ook goed uitzien, maar andersom is dat niet het geval. Daarom moet u ervoor zorgen dat uw plaatjes en tekst er op een mobiel scherm goed uitzien.

Met betrekking tot het formaat van de foto's stellen de meeste e-mail marketingdiensten en e-mailklanten deze in op een breedte van maximaal 600 pixels. Deze maximale breedte van 600px is de beste manier om te voorkomen dat het ontwerp en een afbeelding er ongewoon uitzien en visueel worden geknipt. Daarnaast is het belangrijk dat de hoogte van het beeld niet overdreven is; houd er rekening mee dat een ontvanger de nieuwsbrief vaak op een mobiel zal lezen en dat als u een afbeelding te lang maakt, deze bij het aanpassen van het formaat voor kleinere schermen niet te zien zal zijn.

Wie afbeeldingen met tekstoverlappingen wil maken, kan het beste kiezen voor een lettertype dat voor een lezer nog steeds leesbaar is bij het aanpassen van het formaat voor kleine mobiele schermen.

Verder is de grootte van het bestand minstens zo belangrijk. De afbeeldingen in een email of nieuwsbrief moeten zo klein mogelijk zijn, zodat de definitie behouden blijft en onder de bestandsgrootte blijven van maximaal 1MB. Het is evenwel verstandig dat uw bestanden op 100KB of minder worden gehouden voor een goede maatvoering. Wanneer u gebruik maakt van PNG- of JPG-bestanden, dan kunt u deze makkelijk comprimeren met tools zoals tinypng, dat online en gratis is. Meestal heeft deze compressie geen enkele invloed op de beeldkwaliteit.

Tot slot moet u rekening houden met het ontwerp van uw e-mail image header, in het bijzonder de eerste 2 cm die meteen op het scherm te zien zijn bij het openen. Dit is de perfecte plek voor een simpele, maar opvallende banner waarmee u uw thema of uw merk kunt presenteren en die mensen visueel uitnodigt om ook de overige informatie te lezen.

Houd de balans tussen de tekst en beelden voor nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven opstellen waarvan een derde bestaat uit beeldmateriaal is de juiste manier die u zou moeten hanteren bij elke nieuwsbrief. Dat derde deel bestaat niet uit een heel blok, maar wordt over de hele tekst verspreid.

Image blocker (beeldblokkering): maak geen e-mails die uitsluitend uit afbeeldingen bestaan. Tegenwoordig hebben de meeste e-mailprogramma's image blockers waarmee alle afbeeldingen van massaal verstuurde e-mails worden verwijderd, en niet alle gebruikers schakelen het filter uit. Houd bij het ontwerpen van uw e-mail rekening met dit gegeven, plaats de belangrijkste informatie niet alleen in de afbeeldingen, maar voeg ook een interessante tekst aan uw e-mail toe. Dit geldt eveneens voor call-to-actions, deze moeten tekst met een link bevatten, of knoppen, maar geen afbeeldingen.

Alt-tekst: Wanneer uw beelden nog steeds door de image blocker geblokkeerd worden, dan kunt u met een alternatieve tekst (alt-tekst) in uw afbeelding, die zal worden getoond als de afbeelding niet kan worden geladen, als een informatieve tekst in plaats daarvan overbrengen, zelfs als het om een call-to-action gaat.

Voeg grappige GIF's en video's toe

Veel e-mailprogramma's staan geen e-mails met ingevoegde video's toe. En ook de programma' s die dat wel doen, kwalificeren dat nog steeds als spam vanwege de grote bestandsgrootte.

Een statische afbeelding + een videolink: maak gebruik van een stilstaand beeld waarmee u een video simuleert, met een uitnodigende klik om de bijbehorende video af te spelen, en koppel de video daar aan een ander platform (zoals YouTube), zodat wanneer de lezers erop klikken en vervolgens worden doorgestuurd om deze daar te bekijken. Lees meer over hoe u stockfoto's voor video's kunt gebruiken!

GIF's: geanimeerde GIF's bieden een veel luchtiger manier om bewegende beelden aan e-mails toe te voegen. Zorg ervoor dat ze minder dan 1 MB groot zijn en overdrijf er niet mee.

Kindergezicht in het badschuim
Copyright 2020 SIRAA / Photocase, alle rechten voorbehouden.

Gebruik e-mailmarketing services om uw leven te vergemakkelijken

Diensten voor mailing campagnes zijn niet de enige die oplossingen bieden voor het ontwerpen van nieuwsbrieven. Diverse eenvoudige ontwerptools voor niet-ontwerpers bieden sjablonen voor bijvoorbeeld nieuwsbrieven. Het gebruik ervan is eenvoudig, het eindresultaat is van hoge kwaliteit én in de meeste gevallen zijn ze gratis.

Voor het bewerken van afbeeldingen voor nieuwsbrieven kunnen deze hulpmiddelen uitkomst bieden.

Shutterstock Editor

Met afstand de beste is Shutterstock Editor. Deze online fotobewerkingsservice van Shutterstock is gratis. De interface is eenvoudig en de functies om uw foto's in snelle stappen te bewerken zijn talrijk: vooraf ingestelde formaten, aangepaste afmetingen, filters, lagen, tekst toevoegen, aangepaste afbeeldingen en nog veel meer. Bovendien integreert het de bibliotheek met stockfoto's van Shutterstock, waardoor u afbeeldingen kunt uitproberen voordat u een licentie neemt.

Lees hier meer over de Shutterstock editor!

Canva

Canva website

Onze favoriet? Canva! Omdat zij niet alleen mailing en e-mail header sjablonen hebben, maar ook complete nieuwsbriefsjablonen als onderdeel van een bijzonder gebruikersvriendelijk bewerkingsprogramma. Canva is gratis, en u kunt ook kiezen voor Canva Pro met toegevoegde waarde voor ondernemingen en een super goedkope prijs!

Meer informatie vindt u in onze Canva Pro-recensie, en lees hier meer over de prijzen van Canva Pro.

U kunt ook verschillende gratis ontwerptools gebruiken om snelle bewerkingen uit te voeren, zoals tekst toevoegen aan afbeeldingen. Snappa en DesignBold zijn twee voorbeelden uit een groot aantal programma's voor dit soort bewerkingen.

Bekijk onze up-to-date lijst van gratis ontwerpprogramma's!

BONUS: Gebruik de diensten voor e-mailprogramma's om het u gemakkelijker te maken

Er zijn marketingplatforms waarmee elke marketeer of bedrijfseigenaar moeizame processen, zoals een massale mailing campagne en periodieke nieuwsbrieven, kan aanpakken en automatiseren.

Afgezien van het beheer van de uitvoer en invoer, evenals het verzamelen en rapporteren van gegevens zoals open rates, click-through rates en meer, hebben de meeste van deze diensten e-mailtemplates. Hierbij wordt rekening gehouden met de verhouding tussen afbeeldingen en tekst, het ontwerp, de knoppen/buttons, de responsiviteit op verschillende schermen en platforms, alsook andere relevante UX-aspecten. Hier zijn een paar aanraders:

mailchimp.com homepage

Mailchimp is een alles-in-één platform voor kleine bedrijven met e-mailmarketing, digitale advertenties, beheer van sociale media, statistieken en meer.

www.mailerlite.com email marketing

MailerLite is een service voor e-mailmarketingexperts en regelt alles voor de inhoud van campagnes en landingspagina's tot automatisering en enquêtes.

www.activecampaign.com homepage

Active Campaign is een aanbieder van uitgebreide en schaalbare oplossingen voor e-mailmarketing waarmee u nieuwsbrieven kunt plannen, segmenteren, automatiseren, verzenden en de resultaten ervan kunt bekijken.

Maak gebruik van foto's om uw e-mail nieuwsbrief een boost te geven

Concluderend: hoewel afbeeldingen geen effect hebben op de openingspercentages van een email die ontvangers in hun outlook, mailbox en spam ontvangen, hebben ze wél een impact op de algehele doeltreffendheid van uw nieuwsbrieven en zijn ze een nuttig instrument om kracht aan uw verhaal toe te voegen, zolang u maar:

Tijd om met deze tips aan de slag te gaan, we zijn benieuwd naar de fantastische afbeeldingen voor nieuwsbrieven die u nu gaat gebruiken!

VOOR SPECIALE DOELGROEPEN
– 6 beproefde tactieken voor Generatie Z marketing stockfoto’s
– 8 visuele tips voor Millennials stockfoto’s
– Oké, Boomer! Dit zijn de moderne senioren stockfoto’s

Header image: Copyright by Marie Maerz/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.

Niet gevonden wat u zocht? Vraag het hier!

loading...

🤓 Ik wil meer informatie over afbeeldingen voor nieuwsbrieven

🤨 Ik heb een vraag over afbeeldingen voor nieuwsbrieven

🤔 Ik weet niet of afbeeldingen voor nieuwsbrieven iets voor mij zijn

🙄 Iets anders…

Wilfred van der Zwaag
Wilfred van der Zwaag

Als marketingmanager richt ik mij vooral op de beeldbanken die in Nederland en België actief zijn, en zorg ik ervoor dat u altijd de nieuwste informatie en aanbiedingen krijgt. Ook kan ik u advies geven over rechtenvrije afbeeldingen, licenties, auteursrechten en gebruikstoepassingen van stockfoto's en -video's.

Stockfoto's
Logo