Alle geheimen van de beste beelden voor landingspagina’s

De landingspagina van uw website kunnen uw bedrijf op het internet maken of breken, omdat de bezoekers hier klanten worden. Het is de bedoeling dat gericht verkeer dat via de belangrijkste zoekwoorden op uw site terechtkomt, ze van daaruit doorklikken en reageren op een duidelijke call to action.

Op elke aansprekende en effectieve landingspagina speelt het visuele aspect van deze pagina's een essentiële rol. De afbeeldingen van Shutterstock, 123RF, iStock, Adobe Stock en Stockphotos.com zijn een grote hulp bij het creëren van de perfecte landingspagina. Maar er is meer.

Ontdek hier alle slimme trucs om hoge conversie beelden voor landingspagina's te kiezen en deze zo effectief mogelijk te maken, zodat klanten de gewenste actie ondernemen.

Wilt u nu al afbeeldingen voor uw landingspagina zoeken? Dat kan makkelijk en snel met de zoekfunctie hieronder:



Download nu onbeperkt beelden bij Stockphotos.com + een geweldige bonus van 20 gratis video's en AI-bewerkingen!
Canva achtergrondverwijderaar voor beelden voor landingspagina's
Moet de achtergrond van uw landingspagina-afbeelding worden gewijzigd? Met de Canva achtergrondverwijderaar is dit in één klik geregeld!
Klik hier om de Canva achtergrond verwijderaar uit te proberen.

Hoofdpunten in dit artikel

Relevante landingspagina's voor bedrijven

Landingspagina's zijn stand-alone webpagina's die een bezoeker ziet na op een link of een knop te hebben geklikt en waarvan u hoopt dat ze worden omgezet in betalende klanten. Een goede landingspagina is eenvoudig van opzet en heeft 3 belangrijke elementen: maak gebruik van kopie, goede CTA (call-to-action) en beeldmateriaal.

Een fantastische landingspagina zorgt ervoor dat uw bezoekers uiteindelijk uw klanten worden. Ze geven een eerste indruk van uw product en overtuigen uw bezoekers. Dat is de reden waarom marketeers en ondernemers er zoveel aandacht aan besteden als onderdeel van hun visuele marketingactiviteiten!

De beste landingspagina maken – Visuele strategieën

Het herinneringsbeeld – de eerste en belangrijkste afbeelding van een pagina – is van cruciaal belang om een landingspagina te maken die herinnerd wordt, emotioneel herkenbaar is en goed te begrijpen is.

U kunt deze beelden voor landingspagina's afstemmen op uw product, met behulp van op maat gemaakte foto's van de producten.

Maar u kunt ook de stemming van uw bezoekers beïnvloeden door middel van afbeeldingen. Het voordeel hiervan is dat u met behulp van stockfoto's snel en tegen veel lagere kosten een visueel effectieve landingspagina kunt realiseren.

Shutterstock predict

Deze gevoelsstrategie heeft twee belangrijke aspecten, al naar gelang uw doelgroep:

  • Pijngericht – Het concept heeft betrekking op mensen die zich niet bewust zijn van het probleem dat ze hebben. Daarom tonen uw afbeeldingen duidelijk aan hoe vervelend dit probleem is, om duidelijk te maken hoe goed het is dat u er een oplossing voor heeft.
man met een pijnlijke nek
Copyright: David-W-/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.
  • Verlangen – Wanneer u zich richt op potentiële klanten die zich bewust zijn van hun probleem en zelfs weten dat er diverse andere oplossingen zijn, kunt u gebruik maken van beeldmateriaal dat laat zien waarom en hoe uw aanbod het allerbeste is, en hoe blij ze zullen zijn als ze voor uw product kiezen.
sportende vrouw aan zee
Copyright: daviles/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.

Voorwaarden voor perfecte landingspagina's

U kunt een fantastische sociale media-campagne, sensationele advertenties en een slim ontworpen e-mailnieuwsbrief hebben, maar als uw landingspagina niet goed is, dan is alle moeite voor niets geweest.

Shutterstock editor

Dit zijn belangrijke aandachtspunten bij de keuze van beelden voor landingspagina's:

Hoge kwaliteit

Gebruik professionele afbeeldingen met een hoge resolutie, een groot aantal pixels en een hoge conversie waarde. Dit komt niet alleen de technische effectiviteit ten goede, maar ook de psychologische respons van bezoekers, die beter reageren op een professioneel vormgegeven site en beeld. 

Authentiek

Het actuele visuele landschap wordt momenteel gekenmerkt door een rauwe, natuurlijke esthetiek die streeft naar een spontaan en herkenbaar karakter. Authentieke stockfoto's zijn de foto's die perfect geschikt zijn als afbeeldingen voor landingspagina's.

man doet magnesium in zijn handen voor het sporten
Copyright: Mego-studio/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.

Foto's van mensen

Foto's van personen – ook wel lifestyle afbeeldingen genoemd – doen het beter bij het publiek, ook als ze maar een deel van het lichaam tonen, zoals een hand of een achterhoofd. Maar in 2024 is het echt belangrijk om beelden te gebruiken van “echte mensen” die er uitzien alsof u ze op straat zou kunnen tegenkomen.

Pro tip: Gezichten zijn altijd goed en effectief, zodat het gebruik van foto's van mensen waarbij hun gezicht centraal staat perfect is, vooral als ze de emotie weergeven waarmee de kijker zich moet identificeren of die een verlangen oproept. Ga een stapje verder door foto's te gebruiken van mensen die lijken op uw doelpubliek.

Herkenbare emoties

Om een verbinding te maken met de emoties van de bezoekers van uw website en deze om te zetten in actie, heeft u afbeeldingen nodig van mensen die deze emoties op een realistische, herkenbare manier weerspiegelen. Tevredenheid over hoe simpel uw product het betreffende probleem oplost, enz.

Diversiteit en inclusie

verliefd stel
Copyright: Southworks Creative LTD/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.

Het is van essentieel belang om inclusief te zijn en om afbeeldingen te kiezen van mensen met meerdere etnische of culturele achtergronden, lichaamsvormen en leeftijden. De samenleving van nu is zeer divers.

Merkgerichtheid

Al uw beeldmateriaal moet consistent zijn met uw merk, de beelden voor landingspagina's zijn hierop geen uitzondering. Let erop dat de stijl, de compositie en de kleur aansluiten bij uw merkstrategie.

Visuele samenhang

Beeldverhalen zijn een effectieve methode om gebruikers te betrekken en u kunt uw voordeel doen met het bijhouden van een samenhangend verhaal op uw landingspagina's, sociale media, enz.

beelden voor landingspagina's
Vergelijkbare foto's van Photocase.com
Pro tip: Bekijk bij het vinden van een mooie stockfoto in de collectie van een beeldbank ook eens het portfolio van de betreffende fotograaf en/of de “soortgelijke foto's” op de pagina. Meestal vind u hele fotoseries, of zelfs verschillende opeenvolgingen met dezelfde modellen, zodat u een beeldverhaal kunt creëren.

Beelden voor een effectieve landingspagina – doe dit niet!

Laten we in het kort ingaan op de veel voorkomende fouten die vermeden moeten worden bij de keuze van de afbeeldingen voor landingspagina's:

  • Lage kwaliteit – Een lage resolutie afbeelding, of een foto die er te goedkoop uitziet, zal de bezoekers meteen opvallen.
  • Stockachtig – Gedateerde, te veel getoonde beelden zorgen ervoor dat bezoekers binnen enkele seconden verdwijnen.
  • Generiek – Gebruik geen afbeeldingen die niets met uw doel en boodschap te maken hebben.
  • Luidruchtig – Probeer beelden met een drukke compositie te vermijden, ze leiden te veel af in plaats van dat ze tot actie aanzetten.
  • Niet-merkgerelateerd – Beelden die niet echt kloppen met uw merk zijn geen goed idee.

Trucs met kleur & compositie voor een goede landingspagina

We hebben het gehad over stijl en modellen. Maar wist u dat u uw landingspagina's effectiever kunt maken met behulp van een goed gebruik van kleur en samenstelling?

  • Kleurenpsychologie – Verschillende tinten brengen verschillende boodschappen over. Kleuren zijn een fantastische manier om de gevoelige snaar van de bezoeker te raken, de aandacht te trekken en tot actie aan te zetten. De blauwe tinten zijn bijvoorbeeld het populairst onder merken vanwege het feit dat het betrouwbaarheid en stabiliteit uitstraalt; de sprankelende kleuren rood, geel en oranje zijn juist energieker en stimuleren actie, zoals het klikken op een knop of het abonneren op een service. In ons overzicht van de beste kleurencombinaties voor marketing (incl. landingspagina's) vindt u alles wat u moet weten!

Inderdaad, er zijn een heel simpele visuele aanwijzingen om de conversiesnelheid van uw landingspagina's te verbeteren, en dat zijn:

  • Contrast – Door het kiezen van complementaire tinten met een sterk contrast (een contrasterende kleur)is het heel gemakkelijk om ervoor te zorgen dat de componenten duidelijk te zien zijn.
rode paraplu op trouwdag
Copyright: Robbiy/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.
  • Directionele aanwijzingen – U kunt de ogen van de bezoeker op een creatieve manier richten door een afbeelding te gebruiken waarbij de blik, de hand of het lichaam van het onderwerp is gericht op de plaats waar u wilt dat de bezoeker naartoe kijkt.
  • Witte vlakken – Maak slim gebruik van de lege ruimtes in afbeeldingen. Let erop dat uw call-to-action en andere belangrijke elementen van de pagina niet worden overstemd door afleidende beeldelementen.
man met luidspreker tegen rode achtergrond
Copyright: Bastografie/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.

Veelgestelde vragen over een goede landingspagina

Hoeveel woorden moet een landingspagina hebben?

Een goede landingspagina heeft slechts één doel: zorg ervoor dat de bezoeker weet dat hij op de juiste plek is. Gebruik een korte en bondige tekst met 500 tot 1.000 woorden. Het belangrijkste zoekwoord zoekterm moet 5 of 6 maal in de tekst zijn opgenomen. De aantal van de aanvullende zoekterm die u via zoekwoordenonderzoek hebt gevonden, moeten ook in de tekst worden verwerkt. De woorden die u heeft gevonden kunt u ook gebruiken om andere tekst op andere pagina's van uw site te optimaliseren.

Hoe maak ik een landingspagina?

  1. Zorg altijd voor een titel die direct duidelijk is.
  2. Een korte en duidelijke beschrijving zodat de bezoeker direct weet over welke aanbieding, service of product het gaat. Vergeet niet de prijzen daarvan te vermelden
  3. Enkele goede foto's, illustraties of iconen.
  4. De bezoeker krijgt een call to action (bijv. met een kleur button).

De beste beeldbanken voor beelden van landingspagina's

Ontdek op de onderstaande websites miljoenen rechtenvrije en moderne foto's in hoge resolutie.

Opmerking: Ons advies is om hiervoor geen gratis fotosites te gebruiken, omdat gratis fotolicenties vaak niet veilig zijn voor commerciële toepassingen.

Shutterstock – Commerciële beelden

www.shutterstock.com/nl homepage

Shutterstock is de perfecte webshop voor stockfoto's die een grote commerciële waarde hebben. Ze hebben een collectie van meer dan 485 miljoen beelden! Extra voordeel: de collectie biedt fantastische sjablonen voor landingspagina's waarmee u uw ontwerpproces kunt vergemakkelijken!


iStock – Exclusieve beelden

www.istockphoto.com/nl homepage

iStock is een beeldbank die zich kenmerkt door een opgesplitste collectie met goedkopere foto's en exclusieve, hoogwaardige afbeeldingen waarmee u het verschil kunt maken in uw ontwerp. Het aanbod zal u verbluffen.

MEER BELANGRIJKE INFO

Adobe Stock – Hippe foto's

stock.adobe.com/nl homepage

Adobe Stock is geheel geïntegreerd in Creative Cloud en telt inmiddels vele miljoenen zeer trendy, actuele afbeeldingen. De ultieme droom van elke liefhebber van Photoshop! Een echte aanrader voor wie beelden voor landingspagina's nodig heeft.


Stockphotos.com – Goedkope beelden voor landingspagina's + veel bonussen

Stockphotos.com logo

Stockphotos.com heeft miljoenen afbeeldingen in hoge resolutie tegen zeer goedkope en flexibele prijzen zodat ze voor alle budgetten geschikt zijn. U vindt hier uitstekende foto's, vectoren en lettertypen, en ook de beste beelden voor landingspagina's.


Photocase – Eigenzinnige foto's

www.photocase.com homepage

Photocase is een beeldbank die is gevestigd in Berlijn, en waarvan de collectie boordevol levendige, moderne en bijzondere afbeeldingen staat. Het beste adres voor aantrekkelijk geprijsd uniek beeldmateriaal: authentieke lifestyle afbeeldingen die geen stockfoto zijn en perfect als opvallende beelden voor landingspagina's.


Top landingspagina's met stockfoto's

U ziet dat het een stuk simpeler is dan u dacht om met behulp van perfecte beelden voor landingspagina's uw site op te bouwen, en ze kunnen even effectief zijn als die met op maat gemaakte, productfoto's.

Met het downloaden van afbeeldingen van topkwaliteit van een van de geadviseerde beeldbanken, en dankzij onze tips, heeft u alles wat u nodig heeft om een fascinerende, mooie en krachtige landingspagina te maken!

Headerbeeld: Copyright van nektarstock/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.

Niet gevonden wat u zocht? Vraag het hier!

loading...

🤓 Ik wil meer informatie over beelden voor een landingspagina

🤨 Ik heb een vraag over beelden voor een landingspagina

🤔 Ik weet niet of beelden voor een landingspagina iets voor mij zijn

🙄 Iets anders…

Wilfred van der Zwaag
Wilfred van der Zwaag

Als marketingmanager richt ik mij vooral op de beeldbanken die in Nederland en België actief zijn, en zorg ik ervoor dat u altijd de nieuwste informatie en aanbiedingen krijgt. Ook kan ik u advies geven over rechtenvrije afbeeldingen, licenties, auteursrechten en gebruikstoepassingen van stockfoto's en -video's.

Stockfoto's
Logo