
Landingspagina's, foto's in sociale media, high-visibility advertenties – voor elk medium dat u wilt gebruiken om gebruikers of bezoekers om te zetten in abonnees of klanten, hebt u afbeeldingen nodig. Hoge conversie stockfoto's van de beeldbanken Shutterstock, Stockphotos.com, 123RF, iStock en Adobe Stock zijn daarbij onmisbaar. U kunt hier afbeeldingen vinden om betere resulaten te genereren.
En we kunnen er niet omheen: afbeeldingen worden sneller, meer en beter geconverteerd dan enig ander soort content.
Dit blijkt ook uit de volgende feiten:
- Onze hersenen kunnen beelden 60.000x sneller verwerken dan tekst.
- Het kost ons als mensen minder dan een milliseconde – inderdaad, één milliseconde – om te beoordelen wat we zien.
- Beeldmateriaal zet ons emotioneel aan het denken en dwingt ons te reageren.

U kunt ervoor zorgen dat een bezoeker uw website vaker gaat bezoeken als u de perfecte sociale media-foto gebruikt, en dat deze bezoeker uw potentiële klant wordt als u bijvoorbeeld een fantastische afbeelding kiest voor uw webpagina.
De kunst van hoge conversie stockfoto's: 8 belangrijke tips
Hoewel afbeeldingen bijdragen tot conversie, betekent dit nog niet dat alle afbeeldingen in alle gevallen geconverteerd kunnen worden. Bepaalde factoren zorgen ervoor dat de ene afbeelding aantrekkelijker is dan de andere, en dat hangt af van waar u ze gebruikt.
De perfecte hoge conversie stockfoto voor uw bedrijf kiezen is een hele kunst, een wetenschap waarvan marketeers maar al te goed op de hoogte zijn, en we gaan nu de 8 belangrijkste tips uiteenzetten waarmee u de meest converterende stockfoto's voor uw onderneming kunt herkennen en selecteren.

1. Gewoon mensen zoals jij en ik
Menselijke gezichten zijn de beste converterende beelden, waarbij zelfs alleen al het feit dat een mens op een afbeelding te zien is – bijvoorbeeld met een hand of arm – voldoende is om het beeld aantrekkelijker te maken.
Dit komt volgens deskundigen doordat we ons sneller met onze eigen soort associëren, zodat we ons meer identificeren met mensen “zoals wij” op afbeeldingen.
De “zoals wij” is de sleutelterm: de best werkende foto's tonen echte mensen, met verschillende achtergronden, etniciteiten en levensstijlen. Gebruik zeker foto's van mensen zoals uw buurman of uzelf.

Diversiteit en inclusie zijn vandaag de dag erg populair en dat geldt vooral voor bedrijven met een specifieke doelgroep: wie een product verkoopt dat gericht is op vrouwen, wil foto's van vrouwen; wie een bedrijf runt dat zich richt tot gepensioneerden, heeft foto's van babyboomers nodig. Welke foto de juiste is, hangt af van tegen wie u zich richt
2 – Dit is hoe ik me echt voel
Foto's die emoties realistisch in beeld brengen, zijn het populairst in digitale marketing. Zien hoe mensen een gevoel ervaren, roept bij kijkers een vergelijkbare emotionele reactie op.
Landingspagina's met een hoge conversie stockfoto's draaien allemaal om het tonen van emoties. Wilt u positiviteit en geluk uitstralen, kies dan foto's van mensen die glimlachen (een vast onderdeel van sociale media campagnes en marketingstrategieën), wilt u dat bezoekers zien hoe vreselijk het probleem is dat uw product kan oplossen, kies dan voor foto's van mensen die oprecht gefrustreerd of geïrriteerd kijken.

Viel het op dat we “echt” zeiden? Dat is niet zomaar een opmerking: u wilt foto's die er authentiek uitzien. Geen te gemaakte opnames in soap-stijl. Authentieke stockfotografie is nu helemaal in, zodat u ze zonder problemen kunt vinden. Bovendien maken ze al jarenlang deel uit van de belangrijkste fotografietrends.
3. De kleur van mijn gedachten
Kleuren zijn niet alleen een esthetisch onderdeel van marketing. Gebruikmakend van de kleurenpsychologie, die vertelt welke kleur bij welke gevoelens en concepten past, kunt u er strategisch voor zorgen dat kijkers voelen en doen wat u wilt dat ze doen. Slimme kleurencombinaties zijn van toepassing op zowel grafische elementen zoals lettertypes en knoppen als fotografie.
Frisse, vrolijke kleuren zoals rood, geel en oranje zijn uitermate geschikt voor call-to-action op landingspagina's en nieuwsbrieven omdat ze een gevoel van energie, urgentie en plezier overbrengen, terwijl koele kleuren zoals blauw en paars perfect zijn om betrouwbaarheid en autoriteit uit te stralen in bijvoorbeeld bedrijfslogo's of social media berichten.

4. Kijk hier
Richtingsaanwijzingen vormen een bekende truc in visuele marketing. Waarom? Omdat het werkt. Afbeeldingen waarbij het onderwerp kijkt of wijst naar waar zich belangrijke ontwerpelementen bevinden (bijv. een voordeelactie op een landingspagina, of belangrijke info in een nieuwsbrief), converteren een stuk beter.

Houd er rekening mee dat de richtingaanwijzer niet duidelijk hoeft te zijn, een subtiele aanwijzing zoals deze, waarbij het model in de algemene, gewenste richting kijkt, werkt soms beter.
5. Gebruik een mooie professionele stijl
De beeldkwaliteit mag niet uit het oog worden verloren. Een professioneel ogend ontwerp vergt uiteraard foto's in hoge resolutie met een perfecte technische kwaliteit. Daarnaast zijn ook de content en de compositie van groot belang.
We kunnen er niet genoeg op wijzen hoe belangrijk het is om op een mooie manier actuele, relevante en geloofwaardige foto's (en illustraties) te gebruiken.

6. De grootte speelt een grote rol
Wanneer het gaat hoge conversie stockfoto's is groter (meestal) beter. Op voorwaarde dat de beeldresolutie hoog is en de scherpte behouden blijft, verdienen foto's in een groot formaat de voorkeur: zij vallen meer op en de details ervan worden meer gewaardeerd.
Dit geldt in het bijzonder voor websites, bijvoorbeeld voor zogenaamde “hero images”.

Bekijk hier alle standaard fotoformaten voor marketingmateriaal!
7. Geniet van het uitzicht
De beste hoge conversie stockfoto's hebben ook een compositie die zorgvuldig gekozen is, waarbij rekening is gehouden met de schermen waarop het ontwerp zal worden bekeken. Over het algemeen zijn te “drukke” afbeeldingen niet geschikt voor marketing, maar dit geldt met name voor foto's die op mobiele schermen worden bekeken: omdat deze kleiner zijn, worden te krappe foto's vaak als onplezierig ervaren en genegeerd, terwijl overzichtelijkere, minimalistisch aandoende afbeeldingen beter presteren.

8. Alles op z'n plek
Nu we het toch over compositie hebben: afbeeldingen waarin de tekst strategisch is uitgelijnd, scoren doorgaans goed bij de kijkers. Omdat ze zowel oogstrelend zijn als de aandacht vestigen op de geschreven inhoud, zijn ze zo'n groot succes.

Bij het selecteren van stockfoto's voor een social media-poster, een header voor uw blogbericht of een andere afbeelding waar u tekst overheen plaatst, moet u ervoor zorgen dat alle elementen in de foto uw tekst tot zijn recht laten komen.
Goede afbeeldingen en hoge conversiepercentages
Stockfoto's zijn een perfect hulpmiddel om in uw behoeften te voorzien op het gebied van marketing en e-commerce, omdat ze direct verkrijgbaar zijn, foto's van hoge kwaliteit zijn, goedkoop zijn, en rechtmatig te gebruiken. Voeg daar aan toe dat de meeste beeldbanken miljoenen afbeeldingen letterlijk binnen handbereik hebben, omdat u ze met slechts een paar muisklikken kunt selecteren, betalen, downloaden en gebruiken in uw projecten.
Op één van de door ons geadviseerde beste stockfoto websites vindt u miljoenen stockfoto's met een hoge conversie die u meteen kunt gebruiken.
Hier enkele toppers met miljoenen stockfoto's:
Photocase

Photocase – Kunstzinnige, kleurrijke en uniek foto's! Bekijk nu ons Photocase testrapport en u zult precies begrijpen wat we bedoelen. Profiteer nu van de couponcode voor een fantastische korting!
Stockphotos.com

Stockphotos.com – Goedkope en professionele kwaliteit foto's in hoge resolutie, maar ook illustraties en vectoren – wat kunt u zich nog meer wensen? Voor meer informatie, lees ons Stockphotos.com testrapport.
Klik op de onderstaande banner en begin direct met downloaden van goede foto's en hoge kwaliteit video's voor commercieel gebruik.
Shutterstock

Shutterstock – Deze stockfoto website heeft een enorme collectie stockfoto's met licentie, zodat u deze rechtenvrije foto's ook voor digitale marketing en commerciële doeleinden. De droom van elke marketeer! Lees alles in ons Shutterstock testrapport en pak veel voordeel met onze Shutterstock kortingscode!
iStock

iStock – De perfecte mix tussen commerciële en artistieke foto's, zowel budget als high-end afbeeldingen allemaal op één plek. Meer info vindt u in ons iStock testrapport, en mis vooral onze iStock actiecode niet!
Adobe Stock

Adobe Stock – Een trendy collectie stockfoto's die direct toegankelijk is in Creative Cloud. De favoriet van veel ontwerpers. Ontdek in ons Adobe Stock testrapport waarom dit zo is.
Werk slimmer, niet harder, met hoge conversie stockfoto's
Hoge conversie afbeeldingen kunnen voor vele toepassingen gebruikt worden:
En nog veel meer!
Door deze 8 belangrijke factoren in overweging te nemen bij de keuze van hoge conversie stockfoto's voor uw ontwerpen, kunt u het conversiepotentieel van uw beeldmateriaal vanaf het begin verbeteren, zonder dat uw workflow al te veel onder druk komt te staan.
Kent u nog andere tips om hoge conversie stockfoto's te vinden? Laat het ons weten!
Header afbeelding: Copyright van Bastografie/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.
Niet gevonden wat u zocht? Vraag het hier!
loading...
🤓 Ik wil meer informatie over hoge conversie afbeeldingen
🤨 Ik heb een vraag over hoge conversie afbeeldingen
🤔 Ik weet niet of hoge conversie afbeeldingen iets voor mij zijn
🙄 Iets anders…