8 visuele tips voor Millennials stockfoto’s

Millennials zijn een generatiegroep die niet alleen groot is, maar ook complex en bijzonder lastig te behagen, en toch één van de belangrijkste doelgroepen voor veel merken en bedrijven.

Richt u zich met uw marketing op Millennials? Dan kunt u uw voordeel doen met dit overzicht met 8 fantastische, simpele visuele tips om Millennials stockfoto's te vinden en die te gebruiken om uw doelgroep te bereiken!

Millennials op de consumentenmarkt

Millennials (ook wel generatie Y genoemd) maken bijna 20% van de Nederlandse en Vlaamse bevolking uit en vormen daarmee een belangrijk generatiesegment.

Om te beginnen is niemand het eens over het leeftijdsverschil dat deze generatie kenmerkt! In grote lijnen kunnen jongvolwassenen en minder jongvolwassenen die geboren zijn medio jaren tachtig tot begin 2000 als Millennials worden beschouwd.

Dit grote leeftijdsverschil verklaart enigszins hun complexiteit: levensstijlen, doelstellingen en consumentengedrag variëren afhankelijk van waar zij zich in dit leeftijdsspectrum bevinden.

Kenmerkend voor Millennials is echter dat ze tussen het oude en het nieuwe zijn opgegroeid. Ze zijn opgegroeid met computers, zijn de eerste gebruikers van sociale media en selfies, en zijn zeer gericht op technologie, maar ze weten ook hoe een telefoon werkt en houden van goede mond-tot-mond reclame.

jonge vrouw met device als voorbeeld van Millennials stockfoto's
Copyright: javiindy/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.

Bij de marketing voor Millennials moet u beseffen dat zij snel nieuwe technologie zullen gaan gebruiken (zoals de eerste mobiele smartphones), dat zij zichzelf zien als ontregelaars van systemen en wereldveranderaars, dat zij gemiddeld hoog opgeleid, intelligent en ambitieus zijn. Sociale netwerken, start-ups en activistische bewegingen zijn terreinen waarop de Millennials actief zijn.

Waar kunt u Millennials bereiken?

Twee woorden: sociale media. Millennials zijn gek op interactieve, persoonlijke ervaringen. Op sociale media – maar ook op andere interactieve platforms zoals Yelp en dergelijke – zijn ze volop te vinden. Facebook is verreweg favoriet, gevolgd door YouTube, Instagram, en in iets mindere mate Snapchat.

Wie zich richt op Millennials, moet zijn marketingstrategie (visueel en andere) op deze platforms afstemmen op menselijke, persoonsgerichte communicatie.

Toolbox

Hoe kunnen we deze eigenschappen aanspreken met behulp van Millennials stockfoto's?

8 professionele visuele tips om Millennials te overtuigen

Deze ingewikkelde mensen aanspreken gebeurt vaak met vallen en opstaan. Maar hier zijn 8 praktische tips waarmee u zeker bent dat uw beeldmateriaal Millennials zal aanspreken:

1 – Unieke schoonheid

Van fotografie tot webdesign: alle elementen van uw visuele branding moeten op een onconventionele, persoonlijke manier een lust voor het oog zijn. Denk daarbij aan eigenzinnige foto's, gedurfde graphics en exotische modellen. De collectie van Photocase staat symbool voor een stijl die de Millennials aanspreekt!

8 visuele tips voor Millennials stockfoto's 2
Copyright: nanihta/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.

Al even belangrijk is dat u bij voorkeur kiest voor een minimalistische look, met eenvoudige lijnen en waarbij u visuele storende invloeden vermijdt.

2 – Uiterst Interactief

Millennials houden van interactie. Kies er daarom altijd voor om uw afbeeldingen onderdeel te laten zijn van een responsief, interactief ontwerp waarbij ze actief betrokken zijn. Aarzel niet om boeiende content te gebruiken, zoals onbewerkte fotografie, video's en meer. Let op: streef naar eenvoud.

3 – Maatschappelijke betrokkenheid

Millennials vinden het heerlijk om op sociale media te communiceren met merken en een band met hen aan te gaan op eye-to-eye niveau. De beste afbeeldingen hiervoor zijn foto's die door gebruikers zelf zijn gemaakt of die er zo uitzien, dat de consument evenveel aandacht krijgt als het product. Vanuit strategisch oogpunt zijn polls en wedstrijden een fantastische manier om hen te activeren en zich betrokken te laten voelen bij de beslissingen van uw bedrijf.

8 visuele tips voor Millennials stockfoto's 3
Copyright: daviles/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.

4 – Super intiem

De visuele content moet integer en transparant overkomen. Ze willen de mensen zien, niet het bedrijf. Laat uw team zien dat achter uw merk zit, en kies foto's waarmee emoties op een realistische manier worden weergegeven. Het is essentieel om inclusief en divers te zijn, om de multi-etnische samenleving waarin we leven accuraat te portretteren.

8 visuele tips voor Millennials stockfoto's 4
Copyright: Southworks Creative LTD/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.

5 – Sterk toegewijd

Steun een goed doel. Millennials geven de voorkeur aan bedrijven die zich inzetten voor doelen waar ze achter staan boven bedrijven met lagere prijzen of betere producten. Ze willen weten of hun aankoop een bijdrage levert aan relevante zaken – zoals feminisme, multiraciale eenheid of ecologie- en de wereld verbeteren.

8 visuele tips voor Millennials stockfoto's 5
Copyright: przemekklos/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.

Waarschuwing: ze ruiken onzin op een kilometer afstand, en fake activisme of zelfzuchtige liefdadigheid stoten af, niet doen dus.

6 – Goedgekeurd door gelijken

Het beste argument om Millennials te overtuigen is sociaal bewijs. Ze zijn wantrouwend ten aanzien van advertenties, maar geloven in recensies van gebruikers en aanbevelingen van vrienden. Case studies en herkenbare afbeeldingen komen daarbij goed van pas.

Let op: stockfotografie kan lastig voor dit doel te gebruiken zijn, omdat u deze niet altijd kunt gebruiken om dingen direct aan te prijzen, maar authentieke Millennials stockfoto's zijn echt nuttig om case studies en soortgelijke content in beeld te brengen.

7 – Visueel en op actie gericht

Voor Millennials vertegenwoordigt uw beeld uzelf. Ze zitten niet te wachten op een verkooppraatje of overduidelijke marketingbeelden. Gebruik fotografie om te laten zien wat u doet, wat uw merk, product, filosofie en klanten zijn.

Lees hier meer over de beste afbeeldingen voor marketing.

8 – Consistente identiteit

Om te zorgen dat een Millennial vertrouwen in u heeft, moet uw branding ijzersterk en consistent zijn. Alles, van kleurkeuze tot gebruikte foto's en teksten, moet persoonlijkheid uitstralen en duidelijk deel uitmaken van het geheel.

Ontdek de geheimen van branding met stockfoto's.

Websites met de beste Millennials stockfoto's

Bekijk het overzicht van de beste stockfoto websites voor perfecte Millennials stockfoto's en andere afbeeldingen:

Photocase – Eigenzinnig & Uniek

Photocase logo

De collectie van Photocase is een gouden kans. U vindt er vele duizenden foto's in hoge resolutie, waarbij de stockfotografie in meer dan één opzicht wordt doorbroken, zonder dat er afbreuk wordt gedaan aan de visuele aantrekkingskracht.

Shutterstock – Geschikt voor commerciële doeleinden

Shutterstock logo

Shutterstock beschikt over de grootste collectie stockfoto's op het internet. Het is gespecialiseerd in een gelikte, commerciële stijl en heeft miljoenen moderne beelden die perfect zijn om te gebruiken als Millennials stockfoto's.

iStock – Exclusief maar voordelig

iStock logo

iStock is befaamd om haar catalogus die is opgesplitst in goedkope alledaagse beelden, en exclusieve high-end foto's tegen een aantrekkelijke prijs. In beide hoofdcollecties zijn authentieke foto's te vinden die goed aanslaan bij Millennials.

MEER BELANGRIJKE INFO

Adobe Stock – Vernieuwend tot in de puntjes

Adobe Stock logo

Adobe Stock is een service voor stockfoto's van Adobe, en richt zich sterk op creatieve trends. Dit vertaalt zich in een collectie met de nieuwste, meest accurate weergaven van populaire onderwerpen waar Millennials enthousiast over zijn.

StockPhoto Secrets – goedkoop

StockPhotoSecrets logo

StockPhotoSecrets Shop biedt stockfoto's in een hoge resolutie tegen flexibele en scherpe prijzen voor ieder budget. In de collectie van meer dan 6 miljoen bestanden vindt u fantastische Millennials stockfoto's, alsook andere afbeeldingen die u voor dit thema kunt gebruiken.

Effectieve marketing met Millennials stockfoto's

Aan de hand van deze 8 tips kiest u aansprekende Millennials stockfoto's, waarmee uw doelgroep uw merk kan leren kennen, kan communiceren en adopteren.

Kies dus een beeldbank, zoek een aantal fantastische foto's uit en ontwerpen maar!

NIEUW! 6 beproefde tactieken voor Generatie Z marketing stockfoto’s

Header afbeelding: Copyright door criene/Photocase.com, alle rechten voorbehouden.

Als marketingmanager richt ik mij vooral op de beeldbanken die in Nederland en België actief zijn, en zorg ik ervoor dat u altijd de nieuwste informatie en aanbiedingen krijgt. Ook kan ik u advies geven over rechtenvrije afbeeldingen, licenties, auteursrechten en gebruikstoepassingen van stockfoto's en -video's.

Stockfoto's