De Adobe Stock redactionele en Premium collectie
Adobe Stock is een van de grootste stockfotobureaus ter wereld en heeft nu veel nieuw beeldmateriaal toegevoegd aan de Premium collectie en Redactionele collectie! In dit artikel introduceren wij graag kort de twee nieuwe redactionele en premium collecties.
Dankzij de afbeeldingen van Stocksy is Adobe Stock een partner met een groot aantal rechtenvrije, uniek realistische en indrukwekkende beelden voor ontwerpers en schrijvers van beeldverhalen. Wie de Premium collectie wat beter bekijkt, zal onder de indruk zijn van de natuurlijkheid van de vastgelegde momenten en de interessante thema's. Al snel wordt duidelijk: Adobe Stock heeft de Premium collectie samengesteld met zorgvuldig geselecteerde afbeeldingen van de meest creatieve kunstenaars.
Adobe Stock heeft de Premiumafbeeldingen opgesplitst in “Verzamelingen gekozen door de redactie” (de keuze van Adobe's curatoren), “Conceptverzamelingen” (Thema's voor iedereen die een spannend verhaal te vertellen heeft) en “Geselecteerde aanbieders” (Portfolio's van premium kunstenaars).
De fotoprijzen van de Premium collectie
De prijzen van de foto's uit de Premium collectie variëren en kunnen worden bekeken door op de foto detailweergave te klikken. Hoe hoger de kwaliteit en hipper de Premium afbeeldingen door Adobe gewaardeerd zijn, hoe hoger de prijs. De foto's in kleine resolutie kosten tussen de € 49,99 en € 249,99 en die in een hoge resolutie tussen de € 99,99 en € 499,99.
De Adobe Stock Redactionele collectie
De kenners uit de sector weten dat redactionele afbeeldingen van essentieel belang zijn bij het creëren van content. Adobe biedt nu redactionele afbeeldingen aan in een eigen collectie, waarbij:
1. de redactionele collectie bestaat uit 12 miljoen foto's (nieuws, sport en entertainment) van Reuters, ‘s werelds grootste multimediale nieuwsprovider. Bovendien telt het 26.000 uur aan opnames en 1 miljoen videoclips.
2. jaarlijks meer dan 500.000 foto's van USA TODAY Sports van meer dan 10.000 sportevenementen beschikbaar zullen zijn, onder meer van de Amerikaanse profcompetities NFL, NBA, MLB en NHL.
Licenties voor de Redactionele collectie
Op basis van de licentievoorwaarden van Adobe Stock mag u redactionele foto's gebruiken in elke actuele of culturele context, bijvoorbeeld in kranten- of tijdschriftartikelen, nieuwsblogs en vergelijkbare media over actuele gebeurtenissen.
Het is niet toegestaan om deze voor commerciële doeleinden (bijv. voor reclame, publiciteit en advertenties) te gebruiken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van derden, zoals de auteursrechthebbende van de foto, of een persoon die duidelijk op de foto te herkennen is of de eigenaar van duidelijk herkenbare gebouwen of objecten die niet gebruikt mogen worden voor commerciële doeleinden.
De standaardlicentie
De Adobe Stock licenties bieden u de mogelijkheid om de afbeelding wereldwijd te gebruiken en de licentie verloopt niet. U kan het beeld gebruiken voor drukwerk, presentaties, websites en zelfs social netwerksites. Maar u mag het digitale materiaal niet verspreiden door dit online te publiceren of op enige andere wijze die anderen in staat stelt het item te gebruiken zonder zelf een licentie te hebben.
Echter, de foto mag niet meer dan 500.000 keer in drukwerk, digitale documenten of software worden weergegeven en niet meer dan 500.000 kijkers mogen de afbeelding bekijken. Het beeld mag evenmin gebruikt worden voor het creëren van producten voor de verkoop waarbij de afbeelding zelf de belangrijkste waarde van het product vormt (bijv. posters, t-shirts of koffiemokken, die vanwege de getoonde foto worden gekocht).
Prijs: Redactionele afbeelding voor € 49,99 – met een standaardlicentie in de resolutie 1674 x 1135px.