Kies de perfecte marketing afbeeldingen en visuele content!

Alle lezers die onze site bezoeken om reclame of marketing afbeeldingen te kopen, steek uw hand op. Bijna allemaal en dat is ook logisch. Beeldmateriaal is tenslotte een onlosmakelijk onderdeel van marketing en reclame, en de meesten die de beste stockfotosites gebruiken, zoeken naar foto's die voor dit doel kunnen worden gebruikt. Eigenlijk is het vinden van de ideale foto's voor marketingactiviteiten een taak die creatieve professionals 's nachts uit hun slaap kan houden.

Op deze site vindt u alles wat u moet weten om goedkoop stockfoto's te kunnen kopen, op uw kosten te besparen en uw rendement te verhogen. We zullen er nu verder op ingaan hoe u ervoor kunt zorgen dat u de juiste foto's koopt voor uw marketingmateriaal.

Bent u er klaar voor? Lees dan snel verder!

Fotografie & Marketing – een krachtige combi

Laten we bij het begin beginnen. Waarom is het zo belangrijk dat u nier zomaar een foto in uw reclame en marketing advertenties gebruikt, maar om de best mogelijke marketing afbeeldingen te gebruiken?

De kernwaarde die fotografie voor marketing en reclame vertegenwoordigt, zit ‘m in de kracht om de aandacht van het publiek te trekken, vast te houden, te dirigeren en met succes een overtuigende boodschap over te brengen.

Afbeeldingen en foto's kunnen dit in één oogopslag bewerkstelligen, iets waar geen ander middel (zoals tekst) ook maar in de buurt komt.

De psychologie achter visuele marketing

Eigenlijk alle belangrijke psychologische, antropologische en marketingonderzoeken tonen aan dat we een zeer visueel ingestelde soort zijn, die steeds meer en beter op beelden reageert.

Recentere studies, bijvoorbeeld deze geweldige infographic van MDG Advertising, tonen aan dat de overgrote meerderheid van ons zich hiervan bewust is:

Bijna ⅔ (tweederde) van de bevolking beaamt dat ze personen zijn die visueel leren, en er is aangetoond dat het toevoegen van beeldmateriaal ter ondersteuning van gesproken of geschreven informatie ertoe bijdraagt dat mensen na drie dagen nog 10% tot 65% van de informatie in hun geheugen hebben.

Dit heeft een grote invloed op het gedrag van consumenten, dat direct van invloed is op e-commerce, online business en online marketing:

  • 60% van de bezoekers geeft aan dat ze sneller geneigd zijn om contact op te nemen met een bedrijf als ze naast hun contactgegevens ook een afbeelding in de zoekresultaten hebben staan
  • 63% van de bezoekers vindt de productafbeelding interessanter dan de tekst van de beschrijving
  • 67% van de bezoekers beoordelen de kwaliteit van de productafbeelding op het moment dat ze een besluit nemen over een aankoop

Met andere woorden: als u e-commerce, online business of het internet voor uw marketingactiviteiten inzet, dan behoren reclame en marketing afbeeldingen tot de belangrijkste factoren van uw creatieve activiteiten, uw ondernemingsstrategie en uw workflow.

Een nuttig weetje over social media, het steeds meer gebruikte medium dat volop marketingkansen biedt:

De foto's op Facebook krijgen 20% meer reacties, en video's 352% meer respons, dan berichten met alleen maar links.

Omdat millennials steeds meer tijd op Facebook en Twitter doorbrengen, zijn deze Gen Z's te bereiken via visueel gerichte mediums als Instagram, Snapchat en YouTube, de nieuwe marktsegmenten voor social mediamarketing. Als Instagram voor bedrijven en Instagram marketing uw belangrijkste reden voor het kopen van stockfoto's is, dan mag u onze speciale bijdrage voor de beste afbeeldingen voor Instagram niet missen!

Daarnaast speelt onze visuele gerichtheid ook een rol bij het online adverteren en publiceren:

Artikelen met afbeeldingen krijgen 94% meer views.

Kortom, als u van bloggen houdt of een blog wilt toevoegen als onderdeel van uw marketingstrategie, dan moet u zeker aandacht aan de marketing afbeeldingen besteden. Meer uitgebreide informatie vindt u in ons speciale artikel over hoe u de beste foto's voor websites en blogberichten kiest!

back to menu ↑

Hoe u de juiste marketing afbeeldingen kiest

Duidelijk is dat u schitterende foto's als marketing afbeeldingen en visuals nodig heeft. Maar wat maakt een afbeelding nou “fantastisch”? Meer nog, wat maakt een afbeelding perfect voor uw specifieke behoefte?

Hier volgen enkele bruikbare tips van professionals, zodat u zeker weet dat u het juiste beeldmateriaal gebruikt voor maximale resultaten.

1. Spreek de primaire verlangens van de kijker aan

Eenvoudige of complexe boodschappen, u moet er eerst voor zorgen dat uw afbeelding uw doelgroep in een oogopslag aanspreekt. Het is belangrijk om hun ogen te vangen en aan te trekken, hen te interesseren om te kijken wat u te bieden hebt. En u kunt dit met een foto doen, door in te spelen op de meest elementaire behoeften en wensen van de kijkers.

Hoe? De kunst is om afbeeldingen te gebruiken die hun primaire emoties weerspiegelen en ermee samenhangen: verlangen, nieuwsgierigheid, plezier, enz. U wilt dat het concept niet zozeer over acties of abstracte ideeën gaat, maar over concrete en herkenbare emoties of gevoelens.

Tip van professionals
Er zijn veel verschillende fotografiestijlen die met succes emoties kunnen oproepen, maar geen enkele is zo effectief als die van de lifestyle afbeeldingen, oftewel foto's van mensen. Voor de kijker is het een stuk makkelijker om emoties van medemensen te herkennen en om zichzelf in de getoonde scènes te verplaatsen.

Voorbeeld – Wilt u een advertentie ontwerpen voor een bedrijf dat luxe jachten verhuurt, dan is een foto van een schitterend jacht dat op een zonnige dag op zee vaart zeker iets voor u, omdat het publiek zal zien wat u te bieden heeft:

Marketing afbeeldingen

Voorbeeld van een zeerg goede foto dat een verhuurbedrijf van luxe jachten aanprijst

Wilt u deze foto als marketing afbeelding gebruiken? Koop ‘m hier in een hoge resolutie bij StockPhotoSecrets Shop!

Maar als u een foto gebruikt van een goed uitziend stel dat op het dek van de boot in de zon zit, terwijl ze elkaar lachend aankijken en elkaars hand aanraken, dan associëren de kijkers uw aanbod onmiddellijk met ontspanning, liefde, plezier, genieten, vakantie…. en hun primaire gedachte is: “Dat wil ik ook”. En dat is precies wat u wilt bereiken.

Marketing afbeeldingen

Voorbeeld van een prima marketing afbeelding voor het aanprijzen van een bedrijf dat luxe zeiljachten verhuurt

(Een schitterende foto, toch! Intresse? Koop ‘m hier in een hoge resolutie bij StockPhotoSecrets Shop!)

2. Verbind marketing afbeeldingen aan uw merk

Een goede content visuele marketingstrategie zal er altijd voor zorgen dat uw naamsbekendheid optimaal is. Zowel verkoop- en marketing afbeeldingen, e-commerce foto's van producten of visuele ontwerpen voor social media en dergelijke, u moet er altijd voor zorgen dat al uw marketing afbeeldingen een samenhangend beeld van uw merk geven.

Hoe? Denk uitvoerig en grondig na over de keywords die uw bedrijf definiëren, de demografie waar u zich op richt en welk imago u graag wilt uitstralen: is het een serieus bedrijf? Een vriendelijk merk? Bent u een traditioneel of innovatief bedrijf? Bestaat het potentiële klantenbestand uit Gen X's, Millennials of Gen Z's? De antwoorden op deze vragen zijn een leidraad voor u, en zodra u een concrete lijst met concepten heeft die u wilt overbrengen, zal de stijl van de te kiezen afbeeldingen meer voor de hand liggen.

Tip van professionals
Een visueel verhaal met afbeeldingen voor meer winst! Voor het creëren van naamsbekendheid en het betrokken houden van uw klanten/volgers bij uw merk is het implementeren van een visueel verhaal in uw marketingcampagnes, op verschillende media, één van de meest effectieve manieren.

Zo kunt u dezelfde modellen gebruiken in een soort visuele docu-serie, of werken met een op afbeeldingen georiënteerde tijdlijn die de seizoenen, locaties en mijlpalen en hoogtepunten in het leven weergeeft…. om maar een paar voorbeelden te noemen. Omdat het vertellen van een verhaal vraagt om een bepaalde richting aan te houden, zal het de cohesie als geen enkel ander middel versterken.

3. Bepaal uw toon en doelstelling met foto's

Fotografie levert een belangrijke bijdrage aan uw reclame en marketingactiviteiten, niet alleen door het definiëren van uw merk, maar vooral ook door het op een duidelijke, directe en onvergetelijke manier overbrengen van de door u gewenste boodschappen. Van de eigenlijke content van het bericht tot de toon die er moet worden gebruikt tot de respons die het moet uitlokken, met foto's krijgt u het voor elkaar.

Hoe? Analyseer om te beginnen wat uw ontwerp moet uitdrukken. Als u weet of u marketing afbeeldingen wilt presenteren die betrouwbaarheid, plezier, vriendelijkheid, professionaliteit, enz. uitstralen, zal dit uw uitgangspunt zijn bij het zoeken naar beeldmateriaal dat uw directe onderwerp (zoals uw vakgebied of het product of de dienst die u aanprijst) op een dusdanige manier laat zien dat exact de door u beoogde emoties en ideeën weergeeft.

Tip van professionals
Om de juiste toon voor uw visuele content te vinden, klinkt een stuk simpeler dan het in feite is, zeker omdat de beste stockfotosites collecties hebben met honderden miljoenen afbeeldingen om door te bladeren. Maar het geheim schuilt in de toevoeging van extra factoren aan de uiteindelijke formule. Overweeg naast de beoogde boodschap en het directe doel, ook hoe u wilt dat mensen uw marketing afbeelding kunnen ontvangen en reageren op uw visuele marketing en (hieraan gekoppeld) het medium waarin u deze gaat publiceren.

Voorbeeld – Als u visuele content wilt creëren voor een bank of financiële instelling, dan wilt u dat deze als betrouwbaar, deskundig en formeel wordt weergegeven, omdat dit de concepten zijn die in de regel op een goede financiële dienstverlener duiden.

Marketing afbeeldingen

Een goede social media afbeelding om een bank- of financiële diensten onder de aandacht te brengen

(“Fantastische foto, waar koop ik deze?” Hier: in hoge resolutie bij StockPhotoSecrets Shop)

Maar als de afbeelding een nieuw leenproduct voor mensen onder de 25 jaar moet promoten en zal worden gebruikt in een reclameboodschap in de sociale media, dan kan het zijn dat u iets minder zwaarwichtig wilt overkomen en een vleugje nonchalance en speelsheid wilt toevoegen om dit segment van de consumentenmarkt meer te interesseren, zodat ze zichzelf in uw aanbod zien en in het sociale platform passen.

Marketing foto's

Een gave social media post ter promotie van een kredietproduct voor jonge mensen

Wilt u deze schitterende marketing afbeelding kopen? U kunt deze bij StockPhotoSecrets Shop in een hoge resolutie downloaden! Waarom deze zo goed is? Omdat ze het echtpaar in de virale “Distracted Boyfriend” meme zijn! Lees meer over hen – en de commerciële mogelijkheden van het gebruik van een foto met deze modellen in uw campagne – in onze reportage van de oorsprong van uw favoriete Memes afbeeldingen!

4. Wees trendy, wees eigentijds

Nu het web steeds belangrijker wordt, versmelt onze wereld steeds meer met de digitaliteit en de realiteit, en wordt onze wereld steeds visueeler en sneller. In deze context willen consumenten het laatste en actuele nieuws van echt alles, en dat geldt ook voor de marketing afbeeldingen. Fotografie is de beste vriend van marketing, maar om deze vriendschap vruchten te laten afwerpen, moet u altijd actuele, frisse afbeeldingen gebruiken.

Hoe? Blijf up-to-date! Bekijk onze fotografietrends van 2019 en gebruik veel van de overige bronnen die het web biedt om te weten wat “hot” is in visuele content. En selecteer de trends en thema's die aansluiten bij uw doelstellingen.

Tip van professionals
Bij de keuze van trendy fotomateriaal voor uw marketingconcepten moet u minstens één van de hot items van nu in aanmerking nemen: diversiteit (sociaal, cultureel, etnisch), het technologisch leven, en de mens in relatie tot de natuur.

BONUS: Social Media Hot Topics – Tijdens de ontwikkeling van uw social media marketingstrategie, kunt u er een gewoonte van maken om in elk platform te kijken naar trends om te zien waar mensen het over hebben en waar hun interesse en aandacht zich die dag op richten. Stem waar mogelijk uw beeldmateriaal en berichten af op deze onderwerpen (voeg hashtags toe!) om zo uw bereik op te voeren.

5. Gebruik aansprekende kleuren

Alhoewel er geen consensus bestaat over kleurentheorie, heeft de kleurenpsychologie – waarover meer in dit grandioze artikel van Entrepreneur–een direct effect op de menselijke perceptie, en daarmee zijn ze een zeer nuttig element in de visuele marketing en in het bijzonder in branding. Om ervoor te zorgen dat de kleuren die u gebruikt passen bij uw merk is het essentieel dat uw klanten deze mooi vinden, onthouden en kiezen. Het kleurgebruik in uw marketing visuele content zal u in staat stellen om alles te definiëren, van toon tot doel tot versterking van uw merk.

Hoe? Vermijd onbevestigde beweringen zoals “groen betekent kalm” of “geel is een vrolijke kleur”. Concentreer u in plaats daarvan op bredere en meer esthetische conclusies over kleur. Zo klopt het bijvoorbeeld dat warmere kleuren beter passen bij leuke concepten en koudere tinten beter aansluiten bij serieuze en professionele boodschappen. Paars roept verfijning op en rood zorgt inderdaad voor opwinding, maar de sleutel is hoe goed uw kleuren passen bij uw merk en de boodschap die uw visual wil uitdragen.

Tip van professionals
Gebruik kleuren subtiel, maar overdrijf niet. Als de hoofdkleur van uw merk rood is, betekent dit niet automatisch dat al uw advertenties van tekst in rode lettertypes moeten zijn voorzien. Zoek naar afbeeldingen waar de door u gewenste kleuren in de compositie zijn opgenomen.

Voorbeeld – Als u een reclamebericht ontwerpt voor een merk natuurlijke vruchtensappen waarvan het beeld en logo rood als hoofdkleur hebben, kunt u voor een foto van een jonge vrouw op een aardbeienveld kiezen om het product, het lifestyle-element, het onderwerp en de kleur rood in te bouwen zonder dat dit al te veel opvalt.

Marketing afbeeldingen

Een simpele reclamefoto voor een natuurlijk sapproduct ontworpen door een bedrijf met een merknaam met een overwegend rode kleur

(Proeft u de kwaliteit van deze foto? Koop ‘m in hoge resolutie bij StockPhotoSecrets Shop en benut de potentie van deze marketing afbeelding ten volle!)

6. Blijf uniek

Wat voor de hand liggend, maar makkelijker gezegd dan gedaan. Originaliteit is essentieel voor een sterke branding, en visuele content vormt hierop geen uitzondering. Maar in een wereld die oververzadigd is met beelden, advertenties en grafische ontwerpen, kan visueel opvallen een flinke uitdaging zijn. Fotografie is zeker de beste manier, want daarmee krijgt u ook de beschikking over een soms overweldigend breed spectrum aan elementen die u kunt toepassen, van model tot compositie, stijl en artistiek perspectief.

Hoe? Doe uw onderzoek! Kijk wat andere bedrijven/merken in uw sector of branche op dit moment doen. Hoewel u zich kunt laten inspireren door wat zij allemaal doen, moet u ook rekening houden met hun ontwerpen om te voorkomen dat ze iets te veel op elkaar gaan lijken. En altijd de beste creatieve talenten in uw team hebben, die zich toeleggen op het bedenken van unieke ideeën voor visuals en teksten.

Tip van professionals
De noodzaak van het unieke karakter kan u in eerste instantie van rechtenvrije afbeeldingen afhouden. Omdat ze op grote schaal verspreid zijn en in theorie iedereen (inclusief uw concurrenten) ze kan gebruiken, kan dit de indruk wekken dat ze niet voor een origineel beeld kunnen zorgen. Maar dit is een misvatting: stockfoto's zijn tegenwoordig veel artistieker en geraffineerder dan ooit tevoren. U hoeft slechts uit de buurt te blijven van ouderwetse, algemene foto's en u bent op de juiste weg.

Sterker nog, u kunt een beroep doen op beeldbanken die zich specialiseren in artistieke, bijzondere, zeldzame en eigenzinnige afbeeldingen. Photocase is daarin de allerbeste, met een strakke collectie boordevol unieke stockfoto's!

Maar Photocase is ook het juiste adres voor  bizarre, lifestyle en hipster stockfoto's.

Bovendien zijn het zeer goed bewerkbare foto's in hoge resolutie, zodat de uiteindelijke vormgeving van de beelden met een grote flexibiliteit kan worden aangepast. U kunt filters toepassen, de kleurgradatie aanpassen, bijsnijden, het formaat wijzigen, inzoomen, aangepaste afbeeldingen en tekst toevoegen…. de mogelijkheden zijn eindeloos.

Grijp deze kans om met behulp van stockfotografie in minder tijd en tegen lagere kosten fantastische visuals te creëren!

back to menu ↑

De 5 beste werkwijzen om van uw social media marketing een succes te maken

Social media is nu hét medium bij uitstek voor visuele marketing. Op deze platforms gebeurt het allemaal, en de belangrijkste daarvan hebben miljarden actieve gebruikers die u met uw berichten en grafische afbeeldingen kunt bereiken… als u tenminste weet hoe u dat moet doen. Hieronder reiken we u enkele adviezen aan om uw social media marketing strategie met gebruik van fotografie aan te pakken.

Bepaal uw doelen – Social media marketing kent verschillende toepassingen. De sleutel tot succes is het formuleren van één of meer doelstellingen voor uw online sociale netwerkactiviteiten – de versterking van uw online zichtbaarheid, de vestiging van uw merk, het uitbreiden van uw klantenbestand, etc. – en het centreren van al uw visuele content daar omheen. En uw doelstellingen moeten redelijk en haalbaar zijn! Een miljoen nieuwe volgers verdienen is een goede lange termijn doelstelling, maar het is niet realistisch om in 2019 een miljoen nieuwe volgers te verwerven, want dat zou meer kwaad dan goed doen. Focus op wat u kunt bereiken en plan hoe u daar kunt komen.

Krijg het vertellen van een verhaal onder de knie – Uw social media profiel is het perfecte board om het verhaal van uw bedrijf aan de buitenwereld te vertellen, maar als u echt wilt dat ze zich met uw merk en diensten bezighouden, uw accounts volgen en uiteindelijk converteren, is het volgen van een consistent geluid en verhaallijn in uw berichten een must. Als het aankomt op foto's, hoeft u zich niet te houden aan één stijl of één thema om visuele verhaallijnen te realiseren. De toevoeging van variatie en gelaagdheid (afhankelijk van uw verschillende doelstellingen) zorgt zelfs voor een interessantere tijdlijn. Het soort afbeelding en tekst dat u zou gebruiken om uw merk tussen de millennials te positioneren is niet hetzelfde soort foto's en teksten als de foto en tekst die u zou gebruiken om een glimlach bij de Gen Z's op het gezicht te toveren, en dat is dan ook goed. Wat belangrijk is, is om het geluid en de identiteit van het merk in alle berichten te behouden.

Slimme truc!
– Gebruik een serie afbeeldingen met hetzelfde model of modellen om een visuele fotoserie te maken die zich over meerdere berichten uitstrekt. – Kies een of twee pointers om al uw foto's bij elkaar te houden: etnisch diverse modellen, een bepaald gebied of landschap, een gedefinieerd lensperspectief, enz.

Live in the moment – We kunnen niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om up-to-date te zijn met uw beeldmateriaal, maar in social media is het een kwestie van leven en dood. Misschien niet zo dramatisch, maar toch een absolute must! Gebruikers vluchten voor gedateerde content weg, alsof het de pest is. U wilt de meest recente en trendy foto's, en u wilt minstens een paar keer per dag nieuwe beeldberichten aan uw tijdlijn en verhalen toevoegen – voor Instagram bijvoorbeeld, moet het gemiddelde bedrijf drie keer per dag nieuwe foto's plaatsen als ze relevant willen blijven. In deze bijdrage belichten we 2 beeldbanken met geweldige marketing afbeeldingen voor Instagram.

Slimme truc!
– Bekijk wat momenteel of deze week de hot topics zijn op elk netwerk en creëer, indien mogelijk, een visuele post die er een verbinding mee maakt (als u de trending hashtags kunt gebruiken, scoort u!).

Uw foto/tekstverhouding moet in balans zijn – We hebben het hier niet voor niets over beeldmateriaal en niet over geschreven content: afbeeldingen scoren beter in social media. Het is een zeer snel medium en de meeste gebruikers hebben geen tijd om grotere lappen tekst te lezen. Dit geldt des te meer voor de sociale netwerken van nu: Instagram en Snapchat, twee zeer visueel gerichte platforms.
Het maken van posts met overlappende tekst is een goede manier om er zeker van te zijn dat wat u wilt zeggen gezien en ontvangen wordt. Het toevoegen van een korte en leuke beschrijvende tekst aan uw beeldberichten is ook van waarde. Maar laat de afbeeldingen centraal staan in uw berichten.

Ontspan het verkoopverhaal – Als u internetgebruikers wilt vervelen en wegjagen, maak dan van elke content die u plaatst een duidelijke advertentie of gebruik een heldere verkooptoon. De moderne consument wil dat merken tastbaar worden en persoonlijk, toegankelijk en leuk zijn.
Natuurlijk kunt u nog steeds advertenties maken die specifiek gericht zijn op social netwerken, maar uw profielen op deze platforms moeten zeker ook content bevatten die weliswaar sterk gerelateerd is aan uw merk, maar een bijbedoeling heeft die verder gaat dan het verkopen van iets. Analyseer de identiteit van uw merk om te bepalen wat voor soort content u kunt delen en bestudeer uw doelgroep om te ontdekken in wat voor soort dingen zij geïnteresseerd zijn – Grappige feiten? Waardevolle informatie? Voorkennis? -, ontwerp dan attractieve beeldberichten die makkelijk en snel te lezen zijn.

back to menu ↑

3 tips van experts om marketing afbeeldingen bij beeldbanken te vinden

Als u stockfoto's gaat gebruiken voor het creëren van de visuele content van uw marketing (en dat is echt een goede zaak!), dan kunt u het best kiezen voor een van de beeldbanken uit ons overzicht van de 20 beste stockfotos websites.

Deze websites bieden niet alleen fantastische en voordelige foto's die perfect schikt zijn als marketing afbeeldingen, maar ook zeer handige tools en functies voor marketeers om sneller en makkelijker te vinden waar ze naar op zoek zijn. Maak kennis met ze!

  • Omgekeerd afbeelding zoeken – De meeste grote beeldbanken hebben nu slimme technologie voor het herkennen van foto's in hun zoekmachines geïntegreerd, waarmee ze een functionaliteit bieden om licentieerbare afbeeldingen in hun collectie te vinden die vergelijkbaar zijn met de afbeeldingen die u verstrekt als basis voor de zoekactie. Meestal wordt deze functie gepresenteerd als een klein camera-icoontje in de zoekbalk. Dus als u een afbeelding ziet die u graag wilt hebben, kunt u die naar deze zoekfunctie slepen en vervolgens kijken welke gelijksoortige foto's er in de zoekresultaten van de beeldbank worden weergegeven. Tevens halen enkele van deze geavanceerde zoekmachines ook trefwoorden uit de afbeeldingen die u erin invoert, zodat u een lijst met termen krijgt die u kunt gebruiken als nieuwe filters om de resultaten te verfijnen, maar ook als inspiratiebron voor de tekst van uw ontwerp.
  • Kleurenfilter – De meeste geavanceerde zoekmachines (waarvan de grote beeldbanken gebruik maken) hebben een kleurenfilter waarmee u beeldmateriaal kunt visualiseren met uitsluitend de tinten die u in een palet kunt aangeven. Dit is heel handig als u al hebt vastgesteld welke kleuren u in uw ontwerp wilt gaan gebruiken.
  • Gratis testen – Op de meeste stockfotosites kunt u gratis een comp-afbeelding downloaden – dit is een gratis versie met een watermerk en een lagere resolutie van een foto die u als voorbeeld kunt gebruiken. Deze comp-afbeelding is heel goed bewerkbaar, dus de meeste creatieve personen kunnen op deze manier testen hoe goed een afbeelding in hun ontwerpen past vóór ze geld aan licenties uitgeven. Wat zelfs nog beter is, is dat de beste aanbieders van stockfoto's al enige tijd integraties bieden met populaire software voor het bewerken van afbeeldingen en/of hun eigen webgebaseerde, gebruiksvriendelijke beeldeditors. En u kunt daarmee iedere afbeelding eerst testen en als u tot aankoop overgaat dan worden al uw wijzigingen automatisch toegepast op de uiteindelijke afbeelding met een hoge resolutie! Adobe Stock springt hierbij het meest in het oog (omdat hun complete collectie via Creative Cloud-applicaties toegankelijk is), maar Shutterstock, iStock en Depositphotos hebben eveneens soortgelijke functies en plug-ins.

Betere resultaten met effectieve marketing afbeeldingen en uitstekende stockfoto's

En zo kiest u de beste marketing afbeeldingen en behaalt u de beste resultaten! Marketing, reclame en promotie: fotografie is uw allerbeste vriend.

U hoeft ze slechts verstandig en accuraat te gebruiken met de andere hulpmiddelen van uw toolbox – tekst, grafische elementen, etc. – om al uw marketingactiviteiten nog beter en succesvoller te maken.

U bent aan zet, heel veel succes!

Als ingewijde op het gebied van stockfoto's wil ik met mijn online magazine Stockfotos.nl u als koper van afbeeldingen graag inzicht geven in de wereld van beeldbanken en u helpen de beeldbank te vinden die bij u past.